3 maj 2015

4 april - halvvägs till 100!!

 
Solen sken, skoterföret perfekt, grannarna på plats och tänk att jag har ett eget skumpaträd - lite Pippi i vuxenform, kan tänka. Som hela jag. Av min älskade familj fick jag en Larven! Den absolut bästa kombo man kan tänka sig till någon som jag - skoter och skidor i ett. Kultigt, kul och rätt jobbigt, faktiskt. Senare fortsatte firandet - plötsligt, dagen efter, när jag kom från fjöset i bara understället var de här allihopa. Vi, bara mammorna, ska åka på Copperhill och testa deras Spa. Vilken fin present! Gäller bara att hitta ett datum då alla kan. Några dagar senare kom Guddottern med familj och bjöd på tårta. Av dem fick jag en lika fin present - till hösten blir det en ridtur till fjälls med den mamman!

Dessutom har jag förärats mängder av blommor i alla valörer och färger. Hur fint som helst. 

På det stora hela var det så kul att fylla år att jag på stående fot, med sambons medgivande, bokade in musik och lokal för kalas. Den 10:e juli, närmare bestämt. Grundtanken är enkel: kom som du är och så blir det knytkalas, möjligen med Bondtema. (Välj valfri tolkning av temat). Sedan ska jag "bara" fundera ut hur inbjudan ska gå till - brett eller specifikt? Hur kvällen ska läggas upp - lekar, bus och tok eller bara umgås? Hur köket ska skötas? Men där måste jag nog leja in någon, så jag inte springer benen av mig. Lätt som en plätt och gott om tid? Njae. Men det ska nog gå!!

6 kommentarer:

  1. Låter bra med kalaset, det är bara att hojta så vet du att jag alltid ställer upp som hjälp om det behövs, var inte rädd att fråga... Ser fram emot våra turer som ligger och väntar.. Kram kram Linda och bustrollen

    SvaraRadera
  2. Kreativamaj 05, 2015

    Grattis i efterskott!!!!!!
    Vilken fantastisk present =) Något svårmanövererad skulle jag gissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - Larven ja - jag behövde ungefär en fotbollsplan för att svänga, sonen lyckades manövrera fordonet i de mest trixiga kurvor och underlag och körde 20 km redan första dagen!!! Men nästa år ska jag minsann träna..... ;)

      Radera
  3. Grattis i efterskott från mig med. Ja, Mars liksom April bara försvann känns det som. Nu däremot är det Maj och bara en vecka kvar tills vi drar till Jämtland för att måla stugan invändigt. :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Å vad roligt det låter! Både det som varit och det som komma skall! Helt underbart! Många kramar och grattis i efteskott!
    Hälsningar Marielle.

    SvaraRadera
  5. Tackar allra ödmjukast för gratulationerna och kramar tillbaka!

    SvaraRadera