30 april 2011

Ny tradition?



Avtalet höll!! Även om det var lite trögt på morgonen och det som vanligt tog väldigt lång tid innan vi kom iväg.

Men väl uppe på Övre Oldsjön var alla nöjda med valet av aktivitet för dagen. Vilket väder! Vilket före! Grabbsen stojade, spurtade, blev dragna av hunden och hade hur kul som helst. Det var varmt, men skidorna hade rätt valla och grillmackorna till lunch smakade precis som de skulle. Enda nackdelen med turen är att jag fick mersmak. Och nu, ne-ej, nu måste jag ta itu med hus och trädgård som bara står och väntar på att någon ska känna lite ansvar. Dessutom har vi lägenheten i Krokom ourplockad ännu, också. Om jag någon gång kunde lära mig att vara nöjd över det vi har. Att vi faktiskt kom iväg och att den här dagen faktiskt blev helt fenomenal.

Vi var ner på brasan också. Men, vår vana trogen hoppade vi fika och underhållning. Numera skulle det ju faktiskt funka, men jag tror nästan att det är sambon och inte sonen, som har störst problem med den här typen av sammankomster idag. Nåväl, återstår bara en liten deklaration innan aprils sista dag definitivt är slut.

3 kommentarer:

  1. Åh det låter ju alldeles ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. KREATIVAmaj 01, 2011

    Åh vad glad jag blir när jag stöter på fler som har det som jag. Ditt inlägg låter som min vardag, både vad det gäller deklaration, barn, gubbe, och "vårbruk".
    ha det bra där borta bland tomtar och troll!

    Förresten kallar vi våran väg för trollstigen...

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt var det!

    Hej på Trollstigen :). Jodå, barn, gubbar och deklarationer kannog te sig lite lika lite varstans :)

    SvaraRadera